WEBINARIUM: Problematyczne aspekty ZATRUDNIANIA i WYNAGRADZANIA w INSTYTUCJACH KULTURY z uwzględnieniem orzecznictwa dotyczącego UMÓW CYWILNOPRAWNYCH oraz nowelizacji Kodeksu pracy z 9 marca br.
26 kwietnia wchodzi w życie ustawa z dnia 9 marca 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2023 poz. 641). Nowelizacja wdraża dwie unijne dyrektywy – dotyczącą work-life balance i tzw. rodzicielską.
Program szkolenia
I. ZASADY ZATRUDNIANIA W INSTYTUCJACH KULTURY
Podstawy prawne zatrudnienia w instytucjach kultury
- Jaki zakres regulacji ma ustawa o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej?
- Kiedy i w jakich wypadkach stosuje się Kodeks pracy w instytucjach kultury?
- W jakich aktach wykonawczych uregulowane są sprawy płacowe i pracownicze?
- W jakich wypadkach tworzy się regulaminy zakładowe i co w nich należy umieścić?
Pracownicy instytucji kultury i zatrudnieni na umowach cywilnoprawnych
- Na jakich podstawach prawnych zatrudnia się pracowników?
- Jakie są zasady zatrudniania pracowników artystycznych i pozostałych pracowników?
- Kiedy i dla jakich pracowników istnieją ograniczenia w podejmowaniu dodatkowego zatrudnienia poza instytucją?
- Kiedy i w jaki sposób można zatrudniać zleceniobiorców i innych wykonawców umów cywilnoprawnych?
- Jakie są różnice pomiędzy umową zlecenia i umową o dzieło w świetle najnowszego orzecznictwa SN?
Umowy o pracę w instytucjach kultury
- Jakie są obecnie obowiązujące rodzaje umów o pracę?
- Jakie mamy ograniczenia w zawieraniu umów terminowych?
- Jakie zmiany dotyczące zawierania umów na okres próbny i rozwiązywania umów terminowych wprowadzi kolejna nowelizacja Kodeksu pracy?
- Jak prawidłowo złożyć wypowiedzenie umowy o pracę?
- Jak prawidłowo zwolnić pracownika z obowiązku wykonywania pracy w okresie wypowiedzenia?
- Jak prawidłowo wystawić świadectwo pracy i za jaki okres?
Nowe przepisy Kodeksu Pracy wg ustawy z 9 marca - wdrożenie dyrektyw UE o przejrzystych warunkach pracy i „work-life balance”
- Jak formułować informację o warunkach zatrudnienia po zmianach?
- Jakie będą nowe zasady wypowiadania umów o pracę na czas określony?
- Jak będzie rozwiązana kwestia dodatkowego zatrudnienia i jakie są relacje z ograniczeniami z ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej?
- Jakie będą zasady delegowania pracownika do pracy za granicę?
- Zwolnienie z powodu siły wyższej: jaki wymiar będzie przysługiwał pracownikowi i jakie wynagrodzenie?
- Urlop opiekuńczy: komu przysługuje, w jakim wymiarze, czy będzie to urlop odpłatny?
- Szkolenia zawodowe: kto będzie z nich korzystał, co pracodawca powinien zapewnić pracownikom?
- Jaki będzie zakres zmian w urlopach rodzicielskich?
- Czym będzie elastyczna organizacji pracy i kto będzie miał do niej prawo?
II. WYNAGRADZANIE W INSTYTUCJACH KULTURY
1. Czym jest wynagrodzenia pracownicze, a czym płaca zasadnicza?
2. Jakie są inne świadczenia pieniężne ze stosunku pracy?
3. Jakie są podstawy prawne ustalania wynagrodzeń w instytucjach kultury?
4. Jak prawidłowo opracować i wdrożyć regulamin wynagradzania oraz co powinien zawierać ten regulamin?
5. Jak zmienić i kiedy znieść regulamin wynagradzania?
6. Jakie są najważniejsze składniki wynagrodzenia: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy, inne dodatki – funkcyjny, specjalny? Jak je ustalać oraz wypłacać?
7. Jak ustalić dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników artystycznych za używanie własnych instrumentów, rekwizytów i in., albo za reżyserię, scenografię itp. (art. 31a ustawy o org. i prow. dz. kult.)?
8. Jak oblicza się nagrody jubileuszowe w instytucjach kultury dla poszczególnych kategorii zatrudnionych?
9. Jakie odprawy przysługują pracownikom instytucji kultury?
10.Jakie są konsekwencje błędów w wypłatach wynagrodzeń?
Zgłoś się na szkolenie
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16