Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Zamknięcie roku 2024 w INSTYTUCJACH KULTURY
od 9.30 do 13.30
Celem szkolenia jest wyjaśnienie kontrowersji i problemów związanych z opracowywaniem i wdrażaniem polityki (zasad) rachunkowości instytucji kultury, zamknięciem ksiąg rachunkowych za 2024 rok oraz sporządzaniem na ich podstawie sprawozdań finansowych. Omówione zostaną min. doświadczenia związane ze zmianami w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej dotyczące:
- sposobu rozliczania wyniku finansowego
- przychodów niezamortyzowanej części aktywów trwałych
- sposobu ewidencjonowania dotacji organizatora
- zasad tworzenia funduszu rezerwowego
- funkcjonowania centrów usług wspólnych
- obowiązków w zakresie JPK
Program szkolenia
- Wprowadzenie
- czy wprowadzono zmiany w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie
- zasad podziału i rozliczania wyniku finansowego
- określania zasad ustalania proporcji i prewskaźnika VAT
- aktualizacji wzoru stosowanych „dodatkowych informacji i objaśnień” – tu noty podatkowe
- wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony”
- określenia „poziomu istotności”
- Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku
- aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych
- czynności ewidencyjne prowadzone w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych
- przekształcenie sald kont w pozycje bilansowe
- procedura sporządzenia i zatwierdzania sprawozdania finansowego
- aktualizacja systemu kontroli zarządczej
- porządkowanie „majątku” – w tym zbywanie zbędnych składników mienia
- Zasady przygotowania przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji „rocznej” z uwzględnieniem specyfiki bibliotek i ośrodków kultury
- odpowiedzialność za inwentaryzacje
- uproszenia w formach i częstotliwości przeprowadzania inwentaryzacji
- zasady organizacji inwentaryzacji
- opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych
- powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego
- rola i uprawnienia biegłego rewidenta
- dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja
- terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów
- Zasady sporządzania sprawozdania finansowego
- wycena bilansowa aktywów i pasywów
- zdarzenia po dniu bilansowym (zasada 12-tu faktur)
- prezentacja uproszczeń o jakich mowa w art. 4 ust.4 UoR (min. rezygnacja z tworzenia rezerw, ustalanie poziomu istotności)
- korekty roczne VAT i odpisów na ZFŚS
- wprowadzenie i dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
- bilans instytucji kultury
- rachunek zysków i strat
- zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
- rachunek przepływów pieniężnych
- zatwierdzanie sprawozdania finansowego i forma jej przedkładania organizatorowi i dla Szefa KAS
- Prezentacja dotacji w księgach handlowych – przykłady ewidencji bilansowej
- Sprawozdanie z działalności – ocena wykonania planu finansowego i rzeczowego instytucji kultury
- plan finansowy wg wymogów prawa finansów publicznych
- Umowy cywilno-prawne – obowiązki płatnika w świetle najnowszych orzeczeń organów podatkowych
- koszty uzyskania przychodów – projekt interpretacji ogólnej umowy o dzieło i KUP
- propozycja „ozusowania” wszystkich umów cywilno-prawnych
- Obowiązki instytucji kultury w zakresie zatwierdzania sprawozdania finansowego oraz omówienie zasad sporządzania i składania deklaracji CIT-8 i CIT 8/0
- Konsultacje
Zgłoś się na szkolenie
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
Miasto | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
Transmisja ONLINE od 9.30 do 13.30 |
2025-01-14 | 397.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.