WEBINARIUM: Zamknięcie roku 2024 w INSTYTUCJACH KULTURY

14.01.2025, Transmisja ONLINE
od 9.30 do 13.30
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Celem szkolenia jest wyjaśnienie kontrowersji i problemów związanych z opracowywaniem i wdrażaniem polityki (zasad) rachunkowości instytucji kultury, zamknięciem ksiąg rachunkowych za 2024 rok oraz sporządzaniem na ich podstawie sprawozdań finansowych. Omówione zostaną min. doświadczenia związane ze zmianami w ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej dotyczące:

  • sposobu rozliczania wyniku finansowego
  • przychodów niezamortyzowanej części aktywów trwałych
  • sposobu ewidencjonowania dotacji organizatora
  • zasad tworzenia funduszu rezerwowego
  • funkcjonowania centrów usług wspólnych
  • obowiązków w zakresie JPK

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie
  • czy wprowadzono zmiany w zasadach (polityce) rachunkowości odnośnie
    • zasad podziału i rozliczania wyniku finansowego
    • określania zasad ustalania proporcji i prewskaźnika VAT
    • aktualizacji wzoru  stosowanych „dodatkowych informacji i objaśnień” – tu noty podatkowe
    • wprowadzenie pojęcia „teren strzeżony”
    • określenia „poziomu istotności”
  1. Przygotowanie ksiąg do zamknięcia roku
  • aktualizacja zakładowej polityki rachunkowości, statutu i regulaminów organizacyjnych
  • czynności ewidencyjne prowadzone w ramach zamknięcia ksiąg rachunkowych
  • przekształcenie sald kont w pozycje bilansowe
  • procedura sporządzenia i zatwierdzania sprawozdania finansowego
  • aktualizacja systemu kontroli zarządczej
  • porządkowanie „majątku” – w tym zbywanie zbędnych składników mienia
  1. Zasady przygotowania przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji „rocznej” z uwzględnieniem specyfiki bibliotek i ośrodków kultury
  • odpowiedzialność za inwentaryzacje
  • uproszenia w formach i częstotliwości przeprowadzania inwentaryzacji
  • zasady organizacji inwentaryzacji
  • opracowanie i wdrożenie instrukcji i zarządzeń inwentaryzacyjnych
  • powołanie komisji inwentaryzacyjnej, zespołów spisowych i kontrolera spisowego
  • rola i uprawnienia biegłego rewidenta
  • dokumentacja inwentaryzacji i jej archiwizacja
  • terminy inwentaryzacji poszczególnych składników aktywów i pasywów
  1. Zasady sporządzania sprawozdania finansowego
  • wycena bilansowa aktywów i pasywów
  • zdarzenia po dniu bilansowym (zasada 12-tu faktur)
  • prezentacja uproszczeń o jakich mowa w art. 4 ust.4 UoR (min. rezygnacja z tworzenia rezerw, ustalanie poziomu istotności) 
  • korekty roczne VAT i odpisów na ZFŚS
  • wprowadzenie i dodatkowe informacje i objaśnienia do sprawozdania finansowego
  • bilans instytucji kultury
  • rachunek zysków i strat
  • zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
  • rachunek przepływów pieniężnych
  • zatwierdzanie sprawozdania finansowego i forma jej przedkładania organizatorowi  i dla Szefa KAS
  1. Prezentacja dotacji w księgach handlowych – przykłady ewidencji bilansowej
  2. Sprawozdanie z działalności – ocena wykonania planu finansowego i rzeczowego instytucji kultury
  • plan finansowy wg wymogów prawa finansów publicznych
  1. Umowy cywilno-prawne – obowiązki płatnika w świetle najnowszych orzeczeń organów podatkowych
  • koszty uzyskania przychodów – projekt interpretacji ogólnej umowy o dzieło i KUP
  • propozycja „ozusowania” wszystkich umów cywilno-prawnych
  1. Obowiązki instytucji kultury w zakresie zatwierdzania sprawozdania finansowego oraz omówienie zasad sporządzania i składania deklaracji CIT-8 i CIT 8/0
  2. Konsultacje

 

Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.30 do 13.30
2025-01-14 397.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane