WEBINARIUM: Zmiany w zakresie korekt faktur, faktur uproszczonych od 1.01.2021 r. oraz zmiany w VAT planowane od maja i października 2021 r.
Program szkolenia
1. Rozliczenie faktur korygujących – rewolucyjne zmiany od 1 stycznia 2021 r.
- moment rozliczenia faktur korygujących in minus przez sprzedawcę
- brak obowiązku posiadania potwierdzeń odbioru faktur korygujących
- obowiązek posiadania dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie obniżenia podstawy opodatkowania
- moment rozliczenia faktur korygujących in plus przez sprzedawcę
- moment rozliczenia faktur korygujących in minus przez nabywcę
- moment rozliczenia faktur korygujących in plus przez nabywcę
- przepisy przejściowe dotyczące rozliczania faktur korygujących
2. Pozostałe zmiany od 1 stycznia 2021 r. wynikające z tzw. VAT SLIM
- zmiany w zakresie definicji prezentu o małej wartości
- zmiany w dostawach łańcuchowych
- zmiany w zakresie zwolnienia dostawy produktów rolnych przez rolnika ryczałtowego
- zaliczki na eksport towarów a stawka 0%
- wydłużenie terminu na odliczenie podatku naliczonego
- zmiany w zakresie odliczania podatku naliczonego od usług noclegowych
- kursy stosowane do przeliczania walut obcych stosowane od 1 stycznia 2021 r.
- zmiany w zakresie WIS
- zmiany w zakresie tzw. białej listy
- zmiany w zakresie tzw. towarów wrażliwych
- zmiany w zakresie przymusowej podzielonej płatności
- zmiany w zakresie zwolnienia podmiotowego
- zmiany w zakresie TAX FREE
3. Paragony uznawane za tzw. faktury uproszczone
- kiedy paragon stanowi tzw. fakturę uproszczoną
- czy do paragonu uznawanego za fakturę uproszczoną można wystawić „zwykłą” fakturę
- ujęcie paragonu uznawanego za fakturę uproszczoną w ewidencji sprzedaży JPK_VAT – zmiany od 1 stycznia 2021 r.
- ujęcie paragonu uznawanego za fakturę uproszczoną w ewidencji zakupu JPK_VAT4
4. Brexit – zasady rozliczania transakcji z Wielka Brytanią
- eksport towarów i WDT do Wielkiej Brytanii (kwestia protokołu irlandzkiego)
- import towarów i WNT z Wielkiej Brytanii (kwestia protokołu irlandzkiego)
- sprzedaż wysyłkowa z i na terytorium kraju
- eksport i import usług z i do Wielkiej Brytanii
5. Zmiany w zakresie kas fiskalnych od 1 stycznia 2021 r.
- kasy on-line – kalendarium wprowadzania
- zmiany w zakresie zwolnień z kas fiskalnych od 1 stycznia 2021 r., w tym projektowane
6. VAT SLIM 2 – planowane zmiany
- dostosowanie ustawy o VAT do skutków Brexitu
- miejsce opodatkowania w dostawach łańcuchowych
- zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku naliczonego w przypadku importu usług i WNT
- zmiany w zakresie importu towarów
- zmiany w zakresie zasad zwolnień z podatku VAT dostaw nieruchomości
- zmiany w zakresie uproszczenia odliczania podatku naliczonego od importu usług i WNT
- zmiany w zakresie odliczania podatku VAT od pojazdów samochodowych
- zmiany w zakresie duplikatów faktur
- zmiany w zakresie ulgi na złe długi
- zmiany w zakresie faktur zaliczkowych
- zmiany w zakresie terminu wystawiania faktur
- zmiany w zakresie faktur korygujących
- zmiany w rachunku VAT
7. Zmiany w zakresie pliku JPK_VAT – możliwe że już za kwiecień 2021 r. będzie obowiązywała część zmian
- dokumenty ujmowane w ewidencji sprzedaży JPK_VAT
- zmiany w zakresie ujmowania paragonów fiskalnych uznawanych za faktury uproszczone
- zmiany w zakresie kodów GTU
- zmiany w zakresie oznaczeń TP i MPP
- zmniejszenie podatku naliczonego z oznaczeniem WEW – w jakich przypadkach
8. Faktura Ustrukturyzowana z Krajowego Systemu – e-Faktur – planowana od 1 października 2021 r.
- definicja faktury ustrukturyzowanej
- forma faktury ustrukturyzowanej
- Krajowy System e-Faktur
- rozliczenie ustrukturyzowanej faktur przez sprzedawcę
- zwrot podatku a faktury ustrukturyzowane
9. Pytania i odpowiedzi
Zgłoś się na szkolenieWarunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe i opracowanie pytań z czatu przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.