WEBINARIUM: ŚRODKI TRWAŁE w INSTYTUCJACH KULTURY - zasady ewidencji bilansowej i podatkowej środków trwałych, ich wycena bilansowa oraz amortyzacja w teorii i praktyce
Program szkolenia
1. Klasyfikacja Środków Trwałych
2. Definicje środków trwałych
- w świetle prawa bilansowego – ustawa o rachunkowości
- w świetle ustaw: o podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku dochodowym od osób prawnych
- w aktach prawnych właściwych dla sektora finansów publicznych
3. Środki trwałe obce i inwestycje w obcych środkach trwałych
4. Zasady ustalenia wartości początkowej środka trwałego
5. Środki trwałe w budowie – zasady rozliczania inwestycji
- pojęcie „pierwotne wyposażenie”
6. Części składowe i peryferyjne środków trwałych
- ewidencja wymiany części składowych zestawu stanowiącego środek trwały
7. Ulepszenie i rozbudowa a remont środka trwałego w ewidencji bilansowej i podatkowej
8. Likwidacja środków trwałych – wyksięgowanie z ewidencji, wycofanie z użytkowania i fizyczna likwidacja
9. Trwała utrata wartości środków trwałych. Zaniechanie inwestycji
10. Amortyzacja i umorzenie
11. Amortyzacja bilansowa a amortyzacja podatkowa – metody amortyzacyjne
12. Stawki amortyzacji a KŚT
13. Zasady podwyższania i obniżania stawek amortyzacyjnych
14. Indywidualne stawki amortyzacyjne oraz współczynniki podwyższające
15. Przekwalifikowanie środka trwałego do inwestycji
16. Schemat Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT) – grupy środków trwałych
- grunty
- budynki i lokale
- obiekty inżynierii lądowej i wodnej
- kotły i maszyny energetyczne
- maszyny, urządzenia i aparaty
- urządzenia techniczne
- środki transportu
- narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie
- inwentarz żywy
17. Zasady amortyzacji maszyn i urządzeń dla przedsiębiorców
18. Konsultacje
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16