VAT od podstaw z uwzględnieniem specyfiki instytucji KULTURY jako czynnych podatników podatku od towarów i usług – JPK, centra usług wspólnych, pre-współczynnik Szkolenie - VAT w instytucjach kultury
Celem szkolenie jest kompleksowe omówienie zasad rozliczania podatku od towarów i usług. Zakres obejmuje szeroką gamę zagadnień poczynając od zagadnień o charakterze podstawowym, a kończąc na problematyce szczegółowej oraz specyficznej dla instytucji kultury. W czasie zajęć przekażemy uczestnikom wszelkie przysługujące uprawnienia, ryzyka podatkowe, metody optymalizacji obciążeń fiskalnych. Omówimy problemy dotyczące PROPORCJI I PREWSPÓŁCZYNNIKA, jak również zmiany dotyczące wprowadzenia Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) umożliwiającego urzędom skarbowym dokonywanie precyzyjnej kontroli ksiąg oraz kwestie związane z centralizacją VAT w gminach.
Program szkolenia
1. Wprowadzenie
- Podatnicy podatku VAT
- Instytucja kultury jako czynny podatnik VAT – czynności rejestracyjne
- Zwolnienie podmiotowe z VAT
- Powrót do zwolnienia podmiotowego z VAT
- Zwolnienia przedmiotowe z VAT
2. Podatek od wartości dodanej – VAT
- Podstawa opodatkowania i stawki podatku
- Podatek naliczony
- Podatek należny
- Zobowiązanie podatkowe w VAT
3. Obowiązek podatkowy
- Moment powstania obowiązku podatkowego – zasada ogólna
- Zasady szczególne powstania obowiązku podatkowego
4. Obowiązki ewidencyjne
- Rejestr zakupu VAT
- Rejestr sprzedaży VAT
- Kasy fiskalne
- Deklaracje VAT
5. Fakturowanie
- Obowiązek wystawienia faktury
- Terminy wystawiania faktur
- Dane na fakturze
- Zasady kontroli biznesowej
6. Prewspółczynnik i proporcje w VAT
- Pojęcie działalności gospodarczej w VAT
- Pojęcie nieodpłatnej działalności innej niż gospodarcza
- Zasady określania prewspółczynnika w rozliczaniu VAT
- Korekta roczna z tytułu „sprzedaży mieszanej”
7. Jednolity plik kontrolny
8. Zasady funkcjonowania centrów usług wspólnych
9. Konsultacje
Zgłoś się na szkolenieWarunki
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.
Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach należność na rachunek MODUS Centrum Wiedzy: ING BANK ŚLĄSKI SA 92 1050 1924 1000 0090 9740 9735. Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch