WEBINARIUM: Przygotowanie RAPORTU O SYTUACJI EKONOMICZNO-FINANSOWEJ SP ZOZ (podmiotu leczniczego) – praktyczne warsztaty z wzorem raportu a także przydatnymi plikami Excel i Word
Uczestnicy szkolenia otrzymają niezbędne narzędzia konieczne do sporządzania raportu w formie edytowalnej takie jak: przykładowy raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej z szablonem do wyliczeń wskaźników, szablon do przygotowania prognozy finansowej w Excelu.
Celem szkolenia jest przedstawienie w praktyczny sposób procesu przygotowania raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej podmiotu. Na szkoleniu przedstawimy przykładowy raport i omówimy jego poszczególne elementy. Wskażemy w jaki sposób przygotować raport, by na jego podstawie przygotować następnie program naprawczy.
Zgodnie z art.53a.1 ustawy o działalności leczniczej w terminie do dnia 31 maja każdego roku kierownik samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej sporządza i przekazuje podmiotowi tworzącemu raport o sytuacji ekonomiczno-finansowej samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.
Program szkolenia
- Podstawa prawna raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej – ustawa o działalności leczniczej
- Omówienie aspektów prawnych i rozporządzenia wykonawczego
- Wstęp do metodologii sporządzania analiz finansowych
- Zakres Raportu o sytuacji ekonomiczno-finansowej SP ZOZ
- Analiza sytuacji ekonomiczno-finansowej za poprzedni rok obrotowy
- Prognoza sytuacji ekonomiczno-finansowej na kolejne 3 lata obrotowe wraz z opisem przyjętych założeń oraz informacja o istotnych zdarzeniach mających wpływ na sytuację ekonomiczno-finansową SPZOZ
- Podejście praktyczne do metodologii sporządzania prognoz finansowych SP ZOZ
- Wskaźniki ekonomiczno-finansowe zgodnie w rozporządzeniem Ministra Zdrowia omówienie związku z poszczególnymi pozycjami w prognozie
- Prognoza – uwarunkowania formalne i analiza otoczenia SP ZOZ
- Wstęp i opis SP ZOZ
- Otoczenie podmiotu – prawne, gospodarcze
- Kierunki rozwoju regionu
- Pozycja podmiotu na mapie potrzeb zdrowotnych
- Zasoby kadrowe, infrastruktura techniczna
- Prognoza – wariant podmiotu w trudnej sytuacji finansowej:
- Przyczyny zewnętrzne
- Przyczyny wewnętrzne – przykłady analizy efektywności działalności podmiotu
- Przykłady rozwiązań organizacyjnych realizowanych w celu zdiagnozowania przyczyn trudnej sytuacji
- Prognoza – planowane działania restrukturyzacyjne
- Planowanie działań restrukturyzacyjnych
- Przykłady działań restrukturyzacyjnych
- Uwarunkowania restrukturyzacji działalności
- restrukturyzacja kosztów osobowych
- zużycie materiałów i energii
- koszty usług obcych z analizą opłacalności outsourcingu
- systemy informatyczne wykorzystanie zasobów w praktyce
- kalkulacja kosztów leczenia jako kluczowy element oceny efektywności
- Prognoza – źródła finansowania i ogólna ocena działań restrukturyzacyjnych
- Źródła finansowania działań naprawczych
- Harmonogram realizacji działań naprawczych
- Ocena efektywności działań naprawczych
- Ustalanie metod kalkulacji
- Prognoza finansowa na okres trzech lat przedstawiana w 3 wariantach
- Wariant optymistyczny
- Wariant realny
- Wariant pesymistyczny
- Planowanie wskaźników i przygotowanie podmiotu do monitorowania realizacji przyjętych założeń w trzyletniej prognozie
- Wskaźniki monitorowania realizacji przyjętych wartości w prognozach i odniesienie do rzeczywiście uzyskiwanych wyników
- Ustalanie mierników działań naprawczych
- Informacja zarządcza oraz narzędzia kontroli skuteczności wdrażanych działań naprawczych
- Sprawozdania z realizacji przyjętych założeń
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16