WEBINARIUM: Zamówienia publiczne w szpitalach i innych podmiotach leczniczych w świetle NOWEJ USTAWY PZP z uwzględnieniem „zamówień covidowych”
Prawo zamówień publicznych (Pzp), napisane całkiem od nowa, to największe przedsięwzięcie legislacyjne ostatnich kilkunastu miesięcy. W nowej ustawie kładzie się nacisk m.in. na większą elastyczność, mniej formalności, a do tego pełną elektronizację. Zakazuje się umów, które będą przewidywały kary za błędy, które nie są winą wykonawcy. Ustawa przewiduje nowy tryb przetargów w odniesieniu do zamówień nieobjętych prawem unijnym.
Program szkolenia
- Plan postępowań – co wpisać do planu a czego unikać – wartość zamówienia a orientacyjna wartość zamówienia
- Opis przedmiotu zamówienia przez podmiot leczniczy
- Obowiązek sumowania dostaw – całkowicie nowa regulacja, która wiele zmienia
- Otwarcie ofert – jakie nowe obowiązki się z nim wiążą
- Specyfikacja warunków zamówienia – kilka nowych obowiązków
- Podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe – więcej różnic niż podobieństw
- Nowe postanowienia obowiązkowe w umowach
- Klauzule abuzywne w nowej umowie w sprawie zamówienia publicznego – która z klauzul może powodować największe problemy i jak uniknąć jej negatywnych skutków
- Prawo opcji dla szpitali – czego mogą dotyczyć opcje i jak je opisać?
- Procedura odwrócona – jak minimalizować ilość dokumentów
- Tryb podstawowy
- negocjacje fakultatywne – czy warto negocjować?
- negocjacje obligatoryjne – co może osiągnąć zamawiający
- Kiedy można dokonać zmiany umowy i na jakich zasadach
- Elektronizacja
- czy zamawiający musi mieć podpis kwalifikowany, kiedy warto go mieć
- walidować czy weryfikować
- co zamawiający o elektronizacji naprawdę wiedzieć powinien
- Ogłoszenie o wykonaniu umowy – wszystkie informacji o realizacji zamówienia publicznie dostępne
- Zamówienia w czasach pandemii
- kiedy można nie stosować PZP
- kiedy można zmienić umowę na innych zasadach niż w PZP
- kiedy wykonawca może tłumaczyć się pandemią – czy można ich nie dochodzić kar umownych
- Pytania i odpowiedzi
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16