WEBINARIUM: Udzielanie zamówień publicznych przez sądy i jednostki prokuratury, w tym o wartości mniejszej niż 130 000 zł Zmiany w Centralnym Rejestrze Umów od 2026 r.

12.05.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

  1. Centralny Rejestr Umów od 1 stycznia i 1 lipca 2026 r. – NOWY projekt ustawy
  • zakres zmian i terminy wprowadzane przez projekt ustawy
  • zmiany w zakresie odpowiedzialności i obowiązków
  • nowe zasady udostępniania informacji o umowach

  1. Przygotowanie udzielania zamówień publicznych o wartości mniejszej niż 130 000 zł
  1. Planowanie zamówień a szacowanie
  2. Szacowanie wartości
  • zamówienia na dostawy (mebli, biurek, sprzętu komputerowego)
  • zamówienia na usługi, w tym nadzoru inwestorskiego oraz opracowania dokumentacji projektowej (m.in. gdy dotyczą różnych robót budowlanych)
  • zamówienia na roboty budowlane – m.in. rozróżnienie metod szacowania gdy przedmiotem jest wykonanie obiektu budowlanego lub wykonanie innych robót budowlanych
  • w jakich sytuacjach można potraktować zamówienie publiczne jako nowe, nieplanowane, niewymagające sumowania z innymi zamówieniami tej samej kategorii, tego samego rodzaju

  1. Reguły udzielania zamówień o wartości mniejszej niż 130 000 zł z uwzględnieniem przepisów o finansach publicznych
  1. Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień
  • ułatwienie czy utrudnienie, obowiązek czy możliwość?
  • stopień szczegółowości a elastyczne udzielanie zamówień, jakie zamówienia można wyłączyć spod regulaminu
  • praktyczne wskazówki dotyczące treści Regulaminu, w tym propozycje zapisów do Regulaminu
  1. Wniosek (zapotrzebowanie) na zamówienie o wartości mniejszej niż 130 000 zł

  1. Metody pozyskania zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
  1. Zapytanie ofertowe.
  2. Rozeznanie cenowe.
  3. Tzw. transakcja bezpośrednia

  1. Przygotowanie i przeprowadzenie zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
  1. Opis przedmiotu zamówienia – jakie wymagania można określić
  2. Kryteria oceny ofert
  3. Forma oferty i wybór oferty najkorzystniejszej
  4. Zawiadomienie o wyniku procedury – obowiązek czy możliwość

  1. Rezygnacja z udzielenia zamówienia o wartości mniejszej niż 130 000 zł
  1. Czy możliwe jest zakończenie procedury bez wyboru oferty najkorzystniejszej
  2. Jak zabezpieczyć interes zamawiającego w zapytaniu ofertowym na wypadek nieudzielenia zamówienia

  1. Umowy dotyczące zamówień o wartości mniejszej niż 130 000 zł
  1. Forma umowy – czy i kiedy zawrzeć umowę, w jakiej formie, czy można zawrzeć umowę na czas nieokreślony jeżeli wartość szacunkowa wynosi poniżej 130 000 zł netto
  2. Zmiana umowy – czy i kiedy możliwa?

  1. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia
  1. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne,
  2. Podmiotowe środki dowodowe –  czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy
  3. Oferty, w tym  problemy z oceną ofert/odrzucenie oferty – przykłady z praktyki
  4. Umowy w sprawie zamówienia publicznego - m.in. forma zawarcia umowy, postanowienia umowy – wymagane i zakazane
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2025-05-12 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane