WEBINARIUM: Zasady liczenia PROPORCJI w podatku VAT w podmiotach medycznych oraz obligatoryjny KSeF i e-faktura od 2026 roku

08.04.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

 

  1. Podatek VAT – zasady rozliczeń w podmiotach medycznych
  1. Specyfika podmiotów leczniczych jako podatnika podatku VAT
  2. Podatek należny
  3. Podatek naliczony
  4. Miejsce świadczenia
  5. Podstawa opodatkowania
  6. Stawki podatkowe
  7. Obowiązek podatkowy
  8. Zwolnienia w podatku VAT
  9. Rozliczenia z NFZ

  1. Proporcja oraz prewspółczynnik w podmiotach medycznych
  1. Czy podmioty medyczne powinny liczyć prewspołczynnik?
  • Specyfika działalności podmiotów medycznych – obszary objęte prewspółczynnikiem
  • Obszary działalności, a prawo do stosowania prewspółczynnika
  • Konsekwencje nie stosowanie prewspółczynnika
  • Warunki i sposoby określenia prewspółczynnika
  • Wybór właściwej metody
  • Inne metody – wykorzystanie korzystnego orzecznictwa sądów administracyjnych
  • Odpowiednie stosowanie przepisów o proporcji
  1. Rozliczanie podatku VAT w ramach proporcji
  • W jakich przypadkach stosujemy proporcję
  • Ustalenie proporcji
  • Zasady liczenia proporcji
  • Wyłączenia przy liczeniu proporcji
  • Transakcje zwolnione
  • Wynik proporcji i zasady zaokrągleń
  • Szacunkowe określenie proporcji
  • Transakcje pomocnicze (sporadyczne)
  • Zmiana wykorzystania nieruchomości
  • Korekta w przypadku pojazdów samochodowych
  1. Korekta roczna podatku VAT w ramach tzw. prewspółczynnika oraz proporcji
  • Podstawa prawna korekty rocznej
  • Korekta roczna – zasady ogólne
  • Moment oraz forma dokonania korekty
  • Zmiana przeznaczenia towaru lub usługi oraz zmiana prawa do odliczenia a korekta roczna
  • Zasady ustalania prewspółczynnika i proporcji dla celów korekty rocznej
  • Jak przygotować się do korekty rocznej?
  • Korekta roczna w zakresie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz nieruchomości (korekty wieloletnie)
  • Zmiana przeznaczenia ST, WNiP i nieruchomości
  • Sprzedaż ST, WNiP i nieruchomości w trakcie korekty
  • Sprzedaż towaru iusługi w trakcie korekty
  • Przypadki szczególne
  • Analiza najnowszego orzecznictwa
  1. Analiza na przykładach
  • Obliczanie prewspółczynnika na przykładach
  • Obliczanie proporcji na przykładach
  • Korekta roczna na przykładach
  1. Zmiany wprowadzone przez SLIM VAT 3

III. KSeF oraz projekt obligatoryjnego system e-faktur (KSef)

  1. Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz e-faktura – obowiązkowy od lutego/marca 2026 roku
  2. Co to jest KSeF?
  3. Istota i wzór e-faktury
  4. Zasady wystawiania faktur w KSeF – obowiązek stosowania KSeF i wyłączenia z KSeF
  5. Wystawianie faktur w trybie awaryjnym
  6. Zmiany w korekcie „in minus”
  7. Uwierzytelnienie i zasady nadawania uprawnień do KSeF
  8. Likwidacja noty korygującej, zmiany w korekcie „in minus”, nowy termin zwrotu VAT
  9. Nowe obowiązki w tym: obowiązek uławiania dostępu do KSeF, podawanie nr KSeF na przelewach, QR kod, załączniki i pozostałe zagadnienia
  10. Ujednolicenie terminu wejścia w życie nowych przepisów (podatnicy czynni i podatnicy zwolnieni). Czy będą okresy przejściowe dla określonych grup podatników?
  11. Dobrowolne wystawianie faktur w KSeF dla konsumentów tj. osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (faktury konsumenckie)
  12. Obowiązek podania kodu QR i danych identyfikacyjnych lub opatrzenie faktury kodem QR
  13. Możliwość dołączania załączników  (ustrukturyzowanych) do e-faktury (wybrane branże: media, dostawcy paliw)
  14. Obowiązek podania nr NIP przy zakupie  (identyfikacja) jako warunek odliczenia kosztu uzyskania przychodu
  15. Odroczenie wymogu podania numeru KSeF w płatnościach za e-faktury oraz za faktury płacone w MPP
  16. Odroczenie Terminu wprowadzenia kar za nieprzestrzeganie obowiązków KSeF
  17. Odroczenia KSeF w odniesieniu do faktur wystawianych z kas rejestrujących
  18. Wprowadzenie do KSeF faktur wystawionych w trybie offline w dowolnej formie z kodem QR (następnego dnia d KSeF)
  19. Tryb offline – okres przejściowy
  20. Zapewnienie w okresie przejściowym podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie
  21. Ograniczenia w możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodu na gruncie podatku CIT

  1. Odpowiedzi na pytania uczestników
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 13.30
2025-04-08 497.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane