Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza
WEBINARIUM: Zasady liczenia PROPORCJI w podatku VAT w podmiotach medycznych oraz obligatoryjny KSeF i e-faktura od 2026 roku
od 9.00 do 13.30
Program szkolenia
- Podatek VAT – zasady rozliczeń w podmiotach medycznych
- Specyfika podmiotów leczniczych jako podatnika podatku VAT
- Podatek należny
- Podatek naliczony
- Miejsce świadczenia
- Podstawa opodatkowania
- Stawki podatkowe
- Obowiązek podatkowy
- Zwolnienia w podatku VAT
- Rozliczenia z NFZ
- Proporcja oraz prewspółczynnik w podmiotach medycznych
- Czy podmioty medyczne powinny liczyć prewspołczynnik?
- Specyfika działalności podmiotów medycznych – obszary objęte prewspółczynnikiem
- Obszary działalności, a prawo do stosowania prewspółczynnika
- Konsekwencje nie stosowanie prewspółczynnika
- Warunki i sposoby określenia prewspółczynnika
- Wybór właściwej metody
- Inne metody – wykorzystanie korzystnego orzecznictwa sądów administracyjnych
- Odpowiednie stosowanie przepisów o proporcji
- Rozliczanie podatku VAT w ramach proporcji
- W jakich przypadkach stosujemy proporcję
- Ustalenie proporcji
- Zasady liczenia proporcji
- Wyłączenia przy liczeniu proporcji
- Transakcje zwolnione
- Wynik proporcji i zasady zaokrągleń
- Szacunkowe określenie proporcji
- Transakcje pomocnicze (sporadyczne)
- Zmiana wykorzystania nieruchomości
- Korekta w przypadku pojazdów samochodowych
- Korekta roczna podatku VAT w ramach tzw. prewspółczynnika oraz proporcji
- Podstawa prawna korekty rocznej
- Korekta roczna – zasady ogólne
- Moment oraz forma dokonania korekty
- Zmiana przeznaczenia towaru lub usługi oraz zmiana prawa do odliczenia a korekta roczna
- Zasady ustalania prewspółczynnika i proporcji dla celów korekty rocznej
- Jak przygotować się do korekty rocznej?
- Korekta roczna w zakresie środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz nieruchomości (korekty wieloletnie)
- Zmiana przeznaczenia ST, WNiP i nieruchomości
- Sprzedaż ST, WNiP i nieruchomości w trakcie korekty
- Sprzedaż towaru iusługi w trakcie korekty
- Przypadki szczególne
- Analiza najnowszego orzecznictwa
- Analiza na przykładach
- Obliczanie prewspółczynnika na przykładach
- Obliczanie proporcji na przykładach
- Korekta roczna na przykładach
- Zmiany wprowadzone przez SLIM VAT 3
III. KSeF oraz projekt obligatoryjnego system e-faktur (KSef)
- Krajowy System e-Faktur (KSeF) oraz e-faktura – obowiązkowy od lutego/marca 2026 roku
- Co to jest KSeF?
- Istota i wzór e-faktury
- Zasady wystawiania faktur w KSeF – obowiązek stosowania KSeF i wyłączenia z KSeF
- Wystawianie faktur w trybie awaryjnym
- Zmiany w korekcie „in minus”
- Uwierzytelnienie i zasady nadawania uprawnień do KSeF
- Likwidacja noty korygującej, zmiany w korekcie „in minus”, nowy termin zwrotu VAT
- Nowe obowiązki w tym: obowiązek uławiania dostępu do KSeF, podawanie nr KSeF na przelewach, QR kod, załączniki i pozostałe zagadnienia
- Ujednolicenie terminu wejścia w życie nowych przepisów (podatnicy czynni i podatnicy zwolnieni). Czy będą okresy przejściowe dla określonych grup podatników?
- Dobrowolne wystawianie faktur w KSeF dla konsumentów tj. osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej (faktury konsumenckie)
- Obowiązek podania kodu QR i danych identyfikacyjnych lub opatrzenie faktury kodem QR
- Możliwość dołączania załączników (ustrukturyzowanych) do e-faktury (wybrane branże: media, dostawcy paliw)
- Obowiązek podania nr NIP przy zakupie (identyfikacja) jako warunek odliczenia kosztu uzyskania przychodu
- Odroczenie wymogu podania numeru KSeF w płatnościach za e-faktury oraz za faktury płacone w MPP
- Odroczenie Terminu wprowadzenia kar za nieprzestrzeganie obowiązków KSeF
- Odroczenia KSeF w odniesieniu do faktur wystawianych z kas rejestrujących
- Wprowadzenie do KSeF faktur wystawionych w trybie offline w dowolnej formie z kodem QR (następnego dnia d KSeF)
- Tryb offline – okres przejściowy
- Zapewnienie w okresie przejściowym podatnikom „wykluczonym cyfrowo”, możliwości wystawiania faktur w dotychczasowej formie
- Ograniczenia w możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodu na gruncie podatku CIT
- Odpowiedzi na pytania uczestników
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16
Terminarz i ceny
Miasto | Termin | Cena | |
---|---|---|---|
Transmisja ONLINE od 9.00 do 13.30 |
2025-04-08 | 497.00 zł netto + 23% VAT * |
* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.