WEBINARIUM: PRACOWNICZE PLANY KAPITAŁOWE w szkołach, przedszkolach i innych jednostkach oświatowych Obowiązki pracodawców – uprawnienia pracowników – zasady wdrażania PPK – zasady finansowania wpłat – ujmowanie wpłat na PPK na liście płac
Celem szkolenia jest zapoznanie pracodawców z nowymi obowiązkami, które nakładają na nich regulacje wprowadzające Pracownicze Plany Kapitałowe. Kwestie te zostaną omówione z punktu widzenia pracodawców, w szczególności obowiązków, jakie spadną na nich w związku z nowymi regulacjami, co obejmuje przede wszystkim nowe rodzaje umów, które muszą zostać zawarte, terminy ich zawarcia, czy obowiązki informacyjne względem załogi. Szczegółowo zostaną również omówione kwestie naliczania wpłat na PPK i ich wpływ na listę płac.
Zgodnie z ustawą z 4 października 2018 r. obowiązek wprowadzenia PPK ciąży na każdym pracodawcy, który zatrudnia przynajmniej jednego pracownika. Dla pracodawców strefy finansów publicznych oznacza to utworzenie planu i odprowadzenie pierwszych składek do PPK od 1.01.2021 r.
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy wideokonferencji. Webinarium rozpocznie się o godz. 9:00 i zakończy o godz. 13:00.
W trakcie webinarium można zadawać pytania na czacie, które są zgodne z tematem i nie wymagają konsultacji, wyliczeń oraz sprawdzenia dokumentów.
Osoby, które zapiszą się na webinarium, dzień przed szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu).
Program szkolenia
1. PPK – informacje ogólne
- Terminy dotyczące PPK w jednostkach oświatowych
- Uczestnictwo w PPK – dobrowolne i obowiązkowe
- Znaczenie portalu PPK
2. PPK od strony pracowniczej
- Pojęcie osoby zatrudnionej – czyli osoby objętej PPK
- Problematyka dotycząca osób korzystających z urlopów macierzyńskich, rodzicielskich i wychowawczych
- Limity wiekowe – sposoby obliczania terminów – wyjaśnienia praktyczne
- Rezygnacja z PPK – zasady
3. Obowiązki jednostek oświatowych w związku z wdrożeniem PPK
- Organy uprawnione do zawierania umów o zarządzanie i prowadzenie PPK przez szkoły i placówki oświatowe
- Terminy zawierania umów dotyczących PPK i odprowadzania pierwszych wpłat na PPK
- Zawarcie umowy o zarządzanie PPK – warunki i terminy
- Zawarcie umowy o prowadzenie PPK – warunki i terminy
- Ochrony danych osobowych w związku z utworzeniem i prowadzeniem PPK
- Udział związków zawodowych w zawieraniu umów związanych z PPK
- Obowiązki informacyjne pracodawcy wobec pracowników
- Obowiązki względem instytucji finansowej prowadzącej PPK
- Transfer środków z PPK przy zmianie zatrudnienia
4. Wpłaty na PPK i ich wpływ na listę płac
- Wpłata na PPK pracodawcy obowiązkowa i dobrowolna
- Wpłata na PPK pracownika obowiązkowa i dobrowolna
- Dotacja z budżetu tzw. opłata powitalna oraz coroczna dopłata
- Wpłaty dodatkowe
- Podstawa wymiaru wpłat na PPK
- Możliwość obniżenia wpłaty podstawowej do PPK przez pracownika
- Terminy odprowadzania wpłat do PPK do instytucji finansowej
- Rozliczanie na liście płac wpłat finansowanych przez podmiot zatrudniający i uczestnika programu na przykładach
- Archiwizowanie dokumentacji PPK – terminy i zasady
5. PPK a stosowanie przepisów o zamówieniach publicznych
6. Wypłaty, podział środków i dziedziczenie środków zgromadzonych w PPK
- Wypłata po osiągnięciu 60 roku życia
- „Pożyczka” na wkład mieszkaniowy
- Wypłata w związku z poważnym zachorowaniem
- Wspólność majątkowa zmarłego pracownika a podział środków z PPK
- Dziedziczenie środków
7. Kary za niewywiązywania się z obowiązków w zakresie PPK
8. PPK a kwestie podatkowe
- Wpłaty i wypłaty - kiedy z podatkiem, a kiedy bez niego?
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu).
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem po szkoleniu
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16