Ewidencja odpadów medycznych w systemie BDO – problemy, błędy i sankcje – zmiany od 1 i 31 stycznia 2020 r.
Nowelizacja Ustawy o odpadach wprowadziła obowiązek prowadzenia ewidencji odpadów w formie elektronicznej - w module ewidencyjnym Bazy Danych o Odpadach. Od 1 stycznia 2020 r. ewidencja odpadów miała być prowadzona tylko drogą elektroniczną. Konieczne stało się jednak wprowadzenie kolejnej nowelizacji.
Od 31 stycznia br. obowiązuje (z mocą wsteczną od 1 stycznia br.) nowelizacja ustawy o odpadach dotycząca ich ewidencjonowania i bazy BDO. Dzięki temu firmy/instytucje zyskają czas na dostosowanie się do elektronicznej ewidencji odpadów. Terminy składania sprawozdań za 2019 rok zostały wydłużone do połowy 2020 roku. Ewidencję można również prowadzić w formie papierowej do końca czerwca. Papier będzie też dozwolony na wypadek awarii rejestru BDO.
Celem szkolenia jest:
• objaśnienie aspektów związanych z koniecznością prowadzenia ewidencji odpadów drogą elektroniczną w bezpośrednio w BDO
• przekazanie praktycznych wskazówek umożliwiających prawidłowe prowadzenie gospodarki odpadami w formie elektronicznej oraz sporządzenia sprawozdań; odpadowego i związanych z wprowadzaniem produktów na rynek (OPAK-ów, opłaty produktowej, OŚ-OP) za 2019 rok.
Na szkoleniu odpowiemy na pytania:
• kto zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami podlega rejestracji w BDO?
• jak prowadzić elektroniczną ewidencja odpadów, unikając pomyłek i błędów?
• w jakiej formie i w jakich terminach i kto może prowadzić jeszcze ewidencje odpadów w formie papierowej?
• jak prawidłowo dokonywać aktualizacji danych rejestracyjnych w BDO?
• jak bez problemów złożyć sprawozdania za rok 2019?
Jednak od konieczności prowadzenia ewidencji odpadów ( i nie tylko ) w bazie BDO nie będzie odstępstw. Także wszystkie sprawozdania za rok 2019 związane z gospodarką odpadami i innymi produktami wprowadzanymi na rynek będą musiały być ujęte w bazie BDO.
Program szkolenia
1. Zawartość BDO (zakres ustawowy)
2. Kto nie musi się rejestrować w bazie BDO?
3. Formularz rejestracyjny i aktualizacyjny w odniesieniu do zakresu BDO wynikającego z ustawy o odpadach
4. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, a także rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami - zmiany w obowiązkach przedsiębiorców
- zwolnienia ustawowe z wpisu do rejestru BDO
- rejestracja gminnych PSZOKów w BDO
5. Ewidencja odpadów w systemie BDO od 2020 r.
- do kiedy i kto może prowadzić ewidencje w formie papierowej?
- logowanie i dostęp do systemu BDO – wymogi dla użytkownika
- nowe terminy: przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady – zakres obowiązków i kompetencji
- karty KPO i KPOK – kolejne etapy procedury od założenia do zatwierdzenia
- problem określenia wagi przekazywanych odpadów
- przypadki szczególne – przekazywanie odpadów osobom fizycznym, przekazywanie odpadów między oddziałami firmy
- status KPO - odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające
- dokumenty potwierdzające odzysk i recykling odpadów
- ewidencja wytwarzanych , przyjmowanych i zbieranych odpadów - Katy KEO – kto musi je prowadzić , procedura ich wystawiania
- ewidencja uproszczona i zwolnienia z ewidencji
6. BDO a zbiorcze zestawienie danych o odpadach i innych sprawozdań
- wymóg sporządzenia stanów magazynowych odpadów na dzień 1.01.2020 r.
- sprawozdanie odpadowe i inne za 2019 r.
7. Sankcje administracyjne za brak wpisu i brak działania w BDO
8. Praktyczne omówienie problemów uczestników szkolenia - panel dyskusyjny
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia faksem, e-mailem lub pocztą bądź wypełniając formularz na stronie. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Potwierdzenie udziału z informacją o miejscu szkolenia (jeśli miejsce nie jest podane wcześniej) zostanie przesłane na 3 dni przed szkoleniem na podany w zgłoszeniu adres e-mail lub faks.
Szkolenie należy opłacić przelewając po zajęciach na podstawie otrzymane faktury (przelewowej) należność. Faktura zostanie przekazana na szkoleniu bądź przesłana pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 7 dni roboczych przed szkoleniem w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu zajęć lub odwołania szkolenia z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 2 dni przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- kompleksowe materiały szkoleniowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
- serwis kawowy i lunch