WEBINARIUM: Kiedy SPZOZ może rozpoznać koszt uzyskania przychodu, a kiedy odrębne zobowiązanie podatkowe w podatku CIT Obowiązkowe zmiany w księgach rachunkowych oraz przygotowanie SPZOZ do JPK CIT

Program szkolenia

  1. Koszty uzyskania przychodu w SPZOZ a działalność zwolniona
  1. Zasady stosowania zwolnienia statutowego w podatku CIT
  • Mechanizm zwolnienia
  • Statut oraz cele statutowe 
  • Ograniczenia
  • Prowadzenie odpowiednich ewidencji
  1. Przeznaczenie dochodu na cele statutowe
  • Identyfikacja celów statutowych – przykłady
  • Koszty wynagrodzenia pracowników administracji
  • Zakup środków trwałych
  • Wydatkowanie na niskocenne składniki majątkowe np. wyposażenia biura
  • Cele statutowe, a koszty uzyskania przychodów
  • Kiedy nie opłaca się przeznaczać dochodu na cele statutowe?
  1. Zasady kalkulacji dochodu w przypadku działalności zwolnionej
  • Obowiązek wydzielenia kosztów działalności zwolnionej
  • Wyłączenie kosztów z kalkulacji dochodu
  • Identyfikacja kosztów uzyskania przychodu
  • Koszty działalności zwolnionej jako NKUP
  • Zasady stosowania proporcji przy identyfikacji kosztów 
  1. Strata na działalności zwolnionej oraz strata na działalności opodatkowanej
  • Identyfikacja
  • Rozliczenie
  • Wykazanie w CIT-8
  • Orzecznictwo
  1. Odrębne zobowiązanie podatkowe w SPZOZ
  • Wydatkowanie na cele niestatutowe - przykłady
  • Obowiązek zapłaty odrębnego zobowiązanie podatkowego
  • Ujęcie w CIT-8
  1. Zasady sporządzania zeznania podatkowego CIT-8 w SPZOZ
  • Nota podatkowa
  • Formularz CIT – 8
  • Załącznik CIT- O (dublowanie się wydatków na cele statutowe oraz z dotacji)

  1. Obowiązek generowania i przesyłania plików JPK CIT przez SPZOZ
  1. Podstawa prawna raportowania JPK_KR_PD oraz zmian w JPK_ST_KR
  • Ustawa CIT
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  1. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT w SPZOZ
  2. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej – co to znaczy dla podatników korzystających z kont pozabilansowych i dodatkowych aplikacji
  3. Obowiązkowe wykazanie w księgach rachunkowych trwałych i przejściowych różnic pomiędzy wynikiem rachunkowym a podatkowym – wpływ na sposób sporządzenia noty podatkowej
  4. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK - zasady przesyłania plików JPK
  5. Okres raportowania JPK_CIT
  6. Dodatkowe dane i zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych
  • Dane kontrahenta
  • Numery faktur (KSeF)
  • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
  • Dodatkowe znaczniki podatkowe
  • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
  • Pozostałe zmiany
  1. Analiza struktury logicznej pliku JPK_KR_PD
  • Nagłówek
  • Podmiot
  • Kontrahent
  • Zestawienie obrotów i sald
  • Dziennik
  • Sumy kontrolne
  • Rozliczenie podatku dochodowego
  1. Analiza struktury logicznej pliku JPK_ST_KR
  • Nagłówek
  • Podmiot
  • Ewidencja ST i WNiP
  1. Pytania i wątpliwości związane ze zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
  2. Wpływ zmian z politykę rachunkowości
  3. Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_CIT
  4. Skutki raportowania JPK_CIT
  • Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
  • Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
  • Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
  1. Jak przygotować się na wejście JPK_CIT?
  • Dostosowanie systemów informatycznych
  • Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
  • Zmiana metodologii księgowania
  • Pozostałe zmiany w systemach finansowo – księgowych

  1. Odpowiedzi na pytania
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16