WEBINARIUM: Kiedy SPZOZ może rozpoznać koszt uzyskania przychodu, a kiedy odrębne zobowiązanie podatkowe w podatku CIT Obowiązkowe zmiany w księgach rachunkowych oraz przygotowanie SPZOZ do JPK CIT
Program szkolenia
- Koszty uzyskania przychodu w SPZOZ a działalność zwolniona
- Zasady stosowania zwolnienia statutowego w podatku CIT
- Mechanizm zwolnienia
- Statut oraz cele statutowe
- Ograniczenia
- Prowadzenie odpowiednich ewidencji
- Przeznaczenie dochodu na cele statutowe
- Identyfikacja celów statutowych – przykłady
- Koszty wynagrodzenia pracowników administracji
- Zakup środków trwałych
- Wydatkowanie na niskocenne składniki majątkowe np. wyposażenia biura
- Cele statutowe, a koszty uzyskania przychodów
- Kiedy nie opłaca się przeznaczać dochodu na cele statutowe?
- Zasady kalkulacji dochodu w przypadku działalności zwolnionej
- Obowiązek wydzielenia kosztów działalności zwolnionej
- Wyłączenie kosztów z kalkulacji dochodu
- Identyfikacja kosztów uzyskania przychodu
- Koszty działalności zwolnionej jako NKUP
- Zasady stosowania proporcji przy identyfikacji kosztów
- Strata na działalności zwolnionej oraz strata na działalności opodatkowanej
- Identyfikacja
- Rozliczenie
- Wykazanie w CIT-8
- Orzecznictwo
- Odrębne zobowiązanie podatkowe w SPZOZ
- Wydatkowanie na cele niestatutowe - przykłady
- Obowiązek zapłaty odrębnego zobowiązanie podatkowego
- Ujęcie w CIT-8
- Zasady sporządzania zeznania podatkowego CIT-8 w SPZOZ
- Nota podatkowa
- Formularz CIT – 8
- Załącznik CIT- O (dublowanie się wydatków na cele statutowe oraz z dotacji)
- Obowiązek generowania i przesyłania plików JPK CIT przez SPZOZ
- Podstawa prawna raportowania JPK_KR_PD oraz zmian w JPK_ST_KR
- Ustawa CIT
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT w SPZOZ
- Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej – co to znaczy dla podatników korzystających z kont pozabilansowych i dodatkowych aplikacji
- Obowiązkowe wykazanie w księgach rachunkowych trwałych i przejściowych różnic pomiędzy wynikiem rachunkowym a podatkowym – wpływ na sposób sporządzenia noty podatkowej
- Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK - zasady przesyłania plików JPK
- Okres raportowania JPK_CIT
- Dodatkowe dane i zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych
- Dane kontrahenta
- Numery faktur (KSeF)
- Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- Dodatkowe znaczniki podatkowe
- Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd)
- Pozostałe zmiany
- Analiza struktury logicznej pliku JPK_KR_PD
- Nagłówek
- Podmiot
- Kontrahent
- Zestawienie obrotów i sald
- Dziennik
- Sumy kontrolne
- Rozliczenie podatku dochodowego
- Analiza struktury logicznej pliku JPK_ST_KR
- Nagłówek
- Podmiot
- Ewidencja ST i WNiP
- Pytania i wątpliwości związane ze zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
- Wpływ zmian z politykę rachunkowości
- Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia deklaracji JPK_CIT
- Skutki raportowania JPK_CIT
- Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
- Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
- Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
- Jak przygotować się na wejście JPK_CIT?
- Dostosowanie systemów informatycznych
- Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
- Zmiana metodologii księgowania
- Pozostałe zmiany w systemach finansowo – księgowych
- Odpowiedzi na pytania
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16