WEBINARIUM: Obligatoryjna e-faktura i system KSeF z uwzględnieniem specyfiki spółdzielni mieszkaniowych

Obowiązek wystawiania faktur za pośrednictwem KSeF od 1 lipca 2024 r/1 stycznia 2025 r. wprowadza ustawa z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług (Dz.U. 2023 poz. 1598). Obecnie e-faktura działa jako jedna z dopuszczonych form dokumentowania sprzedaży - podatnicy mogą dobrowolnie korzystać z KSeF przygotowując się do systemu. System e-Faktur to ogólnopolski system teleinformatyczny, który ma służyć do wystawiania, przechowywania i wysyłania faktur ustrukturyzowanych (e-faktura). Docelowo każdy przedsiębiorca/instytucja będzie w ramach KSeF wystawić fakturę sprzedaży w ustrukturyzowanej formie. Po okresie fakultatywnym platforma ma stać się obowiązującym standardem na terenie całego kraju.

Program szkolenia

 I. e-Faktura (KSef) – czy spółdzielnie mieszkaniowe powinny korzystać z KSeF dobrowolnego?

  1. Definicja e-faktury i KSeF
  2. Wejście w życie przepisów o fakturach ustrukturyzowanych (e-faktury)
  • wystawianie faktur w sposób dobrowolny
  • zgoda nabywcy na wystawianie faktur ustrukturyzowanych
  • możliwość wystawiania faktur bez zgody nabywcy
  • wprowadzenie obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  1. Krajowy System e-Faktur
  • zasady działania KSeF
  • dostęp do faktur w systemie KSeF
  • termin archiwizacji faktur w systemie KSeF
  1. Preferencje podatkowe dla podatnika związane ze stosowaniem systemu KSeF
  2. Podstawowe zasady wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  • data wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej
  • korekta faktury ustrukturyzowanej
  • rozliczenia korekty faktury ustrukturyzowanej przez sprzedawcę i nabywcę – ułatwienia
  • zakres faktur objętych KSeF
  • dostosowanie systemu finansowo-księgowego do zasad wystawiania faktur ustrukturyzowanych
  1. Rodzaje faktur wystawianych w KSeF
  2. Dane, która powinna zawierać faktura ustrukturyzowana
  3. Dokumenty korygujące w systemie KSeF
  4. Wady i zalety systemu KSeF
  5. Analiza zasad wystawiania e-faktury na przykładzie (wystawienie FV w KSeF)

II. Obligatoryjny system e-faktur (KSef) w spółdzielnie mieszkaniowe

  1. Obowiązek wystawienia faktury przy użyciu KSeF
  2. Wydłużenie terminu obowiązku KSeF dla podatników zwolnionych z podatku VAT (podmiotowo i przedmiotowo)
  3. Wyłączenia z obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych (KSeF)
  4. Nadawanie uprawnień do KSeF
  5. Sposoby uwierzytelniania
  6. Zasady wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych (e-faktury)
  7. Rozliczanie faktur zakupowych
  8. Wzór faktury ustrukturyzowanej
  9. Omówienie schemy
  10. Oprogramowania interfejsowe KSeF
  11. Jak implementować KSeF do systemu F/K podmiotu leczniczego?
  12. Sposoby udostępniania faktur ustrukturyzowanych
  13. Zasady wystawiania faktur papierowych – przypadki szczególne
  14. Faktura do paragonu – zasady wystawiania
  15. Pozostałe faktury
  16. Zasady wystawiania faktur w przypadku awarii KSeF
  17. Zasady dokonywania korekt
  • korekta w systemie KSeF
  • czy można wystawić fakturę korygującą poza KSeF?
  • moment rozpoznania korekty „in minus”
  • potwierdzenie otrzymania faktury korygującej – znaczenie
  • pozostałe zagadnienia
  1.  Oznaczanie płatności za faktury
  2.  Biała lista a KSeF
  3.  Co z notami korygującymi, fakturami uproszczonymi, duplikatami faktur?
  4.  Zasady ustalania kursu waluty
  5.  Przechowywanie faktur ustrukturyzowanych
  6.  Sankcje za niestosowanie systemu KSeF
  7.  Delegacje ustawowe – zakres regulacji
  8.  Okresy przejściowe w stosowaniu KSeF
  9.  Zmiany w innych ustawach
  10.  Konsekwencje wprowadzenia obligatoryjnego KSeF dla spółdzilni mieszkaniowej
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16