WEBINARIUM: Zamknięcie w podatku CIT w SPÓŁDZIELNIACH MIESZKANIOWYCH z przykładowym wypełnieniem noty podatkowej i deklaracji podatkowej CIT-8 oraz obowiązek raportowania JPK CIT
Program szkolenia
- Podatek CIT z uwzględnieniem specyfik spółdzielni mieszkaniowych (SM)
- Zasady opodatkowania podatkiem CIT działalności prowadzonej przez SM
- Przychody zwolnione z podatku CIT z uwzględnieniem specyfiki SM
- Przychody z tytułu działalności gospodarczej wyłączone ze zwolnienia.
- Zasady rozliczeń dotacji
- Nieodpłatne świadczenia jako przychód podatkowy
- Rozliczenie zaliczek w podatku CIT
- Zasady rozliczania tzw. refaktury
- Moment powstania obowiązku podatkowego
- Zasady rozliczania odsetek na gruncie podatku CIT
- Kwalifikacja podatkowa kosztów uzyskania przychodu z uwzględnieniem specyfiki SM
- Kwalifikacja wydatku do kosztów uzyskania przychodu – zasady
- Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu – przykłady
- Pozostałe koszty
- Zasady rozliczania strat podatkowych
- Odpisy aktualizujące należności
- Opodatkowanie odszkodowań
- Skutki podatkowe zatrzymanego wadium
- Koszty sądowe oraz koszty komornika w rozliczeniu podatku CIT
- Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – zasady amortyzacji
- SM jako mały podatnik na gruncie podatku CIT
- Podatek dochodowy od budynków (ST)
- Specyfika działalności na gruncie podatku CIT w zakresie nieruchomości
- Czy w SM występuje podatek u źródła?
- Ceny transferowe oraz zasady sporządzania dokumentacji podatkowej
- Ulgi podatkowe i zwolnienia w podatku CIT z uwzględnieniem specyfiki SM
- Amortyzacja lokali mieszkalnych
- Przesyłanie ksiąg i ewidencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
- Koszty finansowania dłużnego.
- Ulga na złe długi
- Pozostałe zagadnienia
- Nota podatkowa oraz Deklaracja CIT-8 – przykład
- Zasady identyfikacji i wykazywania przychodów m.in. z tytułu: wynajmu, usług konserwacyjnych, opłat za media (np. woda, ogrzewanie), odsetek, upomnień.
- Wykazywanie dotacji
- Zasady rozpoznawania i wykazywania kosztów uzyskania przychodu
- Przychody zwolnione z opodatkowania
- Przychody niepodlegające opodatkowaniu
- Przychody podlegające opodatkowaniu w roku bieżącym, ujęte w księgach rachunkowych lat ubiegłych
- Dochody wolne od podatku
- Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu
- Koszty innych lat
- Korekty przychodów i kosztów
- Kalkulacja podatku
- Rozliczenie straty podatkowej
- Pozostałe zagadnienia
- JPK CIT w spółdzielniach mieszkaniowych
- Podstawa prawna raportowania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
- Ustawa CIT
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Daty wprowadzenia obowiązku raportowania z podziałem na grupy podatników
- Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
- Podatkowe grupy kapitałowe
- Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
- Pozostali podatnicy
- Od kiedy obowiązek raportowania będzie dotyczył spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych?
- Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej
- Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT
- Okres raportowania JPK
- Zwolnienia z obowiązku raportowania JPK
- Zakres przesyłanych danych
- Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych w spółdzielniach mieszkaniowych
- Dane kontrahenta
- Numery faktur (KSeF)
- Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd.)
- Wpływ obowiązku raportowania JPK na pracę spółdzielni mieszkaniowych
- Analiza schemy JPK_KR_PD (podatek dochodowy)
- Analiza schemy JPK_ST_KR (środki trwałe)
- Jak przygotować się na wejście obowiązku raportowania JPK?
- Dostosowanie systemów informatycznych
- Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
- Zmiana metodologii księgowania
- Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych
- Pytania
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16