WEBINARIUM: Zamknięcie w podatku CIT w SPÓŁDZIELNIACH MIESZKANIOWYCH z przykładowym wypełnieniem noty podatkowej i deklaracji podatkowej CIT-8 oraz obowiązek raportowania JPK CIT

Program szkolenia

  1. Podatek CIT z uwzględnieniem specyfik spółdzielni mieszkaniowych (SM)
  1. Zasady opodatkowania podatkiem CIT działalności prowadzonej przez SM
  2. Przychody zwolnione z podatku CIT z uwzględnieniem specyfiki SM
  3. Przychody z tytułu działalności gospodarczej wyłączone ze zwolnienia.
  4. Zasady rozliczeń dotacji
  5. Nieodpłatne świadczenia jako przychód podatkowy
  6. Rozliczenie zaliczek w podatku CIT
  7. Zasady rozliczania tzw. refaktury
  8. Moment powstania obowiązku podatkowego
  9. Zasady rozliczania odsetek na gruncie podatku CIT
  10. Kwalifikacja podatkowa kosztów uzyskania przychodu z uwzględnieniem specyfiki SM
  • Kwalifikacja wydatku do kosztów uzyskania przychodu – zasady
  • Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu – przykłady
  • Pozostałe koszty
  1. Zasady rozliczania strat podatkowych
  2.  Odpisy aktualizujące należności
  3.  Opodatkowanie odszkodowań
  4.  Skutki podatkowe zatrzymanego wadium
  5.  Koszty sądowe oraz koszty komornika w rozliczeniu podatku CIT
  6.  Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – zasady amortyzacji
  7. SM jako mały podatnik na gruncie podatku CIT
  8. Podatek dochodowy od budynków (ST)
  9. Specyfika działalności na gruncie podatku CIT w zakresie nieruchomości
  10. Czy w SM występuje podatek u źródła?
  11. Ceny transferowe oraz zasady sporządzania dokumentacji podatkowej
  12. Ulgi podatkowe i zwolnienia w podatku CIT z uwzględnieniem specyfiki SM
  13. Amortyzacja lokali mieszkalnych
  14. Przesyłanie ksiąg i ewidencji za pomocą środków komunikacji elektronicznej
  15. Koszty finansowania dłużnego.
  16. Ulga na złe długi
  17. Pozostałe zagadnienia

  1. Nota podatkowa oraz Deklaracja CIT-8 –  przykład
  1. Zasady identyfikacji i wykazywania przychodów m.in. z tytułu: wynajmu, usług konserwacyjnych, opłat za media (np. woda, ogrzewanie), odsetek, upomnień.
  2. Wykazywanie dotacji
  3. Zasady rozpoznawania i wykazywania kosztów uzyskania przychodu
  4. Przychody zwolnione z opodatkowania
  5. Przychody niepodlegające opodatkowaniu
  6. Przychody podlegające opodatkowaniu w roku bieżącym, ujęte w księgach rachunkowych lat ubiegłych
  7. Dochody wolne od podatku
  8. Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu
  9. Koszty innych lat
  10. Korekty przychodów i kosztów
  11. Kalkulacja podatku
  12. Rozliczenie straty podatkowej
  13. Pozostałe zagadnienia

  1. JPK CIT w spółdzielniach mieszkaniowych
  1. Podstawa prawna raportowania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
  • Ustawa CIT
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  1. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania z podziałem na grupy podatników
  • Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
  • Podatkowe grupy kapitałowe
  • Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
  • Pozostali podatnicy
  • Od kiedy obowiązek raportowania będzie dotyczył spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych?
  1. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej
  2. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT
  3. Okres raportowania JPK
  4. Zwolnienia z obowiązku raportowania JPK
  5. Zakres przesyłanych danych
  6. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych w spółdzielniach mieszkaniowych
  • Dane kontrahenta
  • Numery faktur (KSeF)
  • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
  • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd.)
  1. Wpływ obowiązku raportowania JPK na pracę spółdzielni mieszkaniowych
  2. Analiza schemy JPK_KR_PD (podatek dochodowy)
  3. Analiza schemy JPK_ST_KR (środki trwałe)
  4. Jak przygotować się na wejście obowiązku raportowania JPK?
  • Dostosowanie systemów informatycznych
  • Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
  • Zmiana metodologii księgowania
  • Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych

  1. Pytania
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16