WEBINARIUM: NOWY OBOWIĄZEK raportowania JPK_CIT dla instytucji kultury oraz zmiany w systemach finansowo-księgowych

W związku z nowym obowiązkiem raportowania JPK_CIT na szkoleniu wyjaśnimy wymagania oraz wskażemy sposób przygotowania się do zmian. Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać przepisy wymagające od podatników CIT prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, umożliwiającej ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 r. za roku podatkowy 2025. To oznacza, że podatnicy CIT będą musieli dostosować swoje wewnętrzne systemy finansowo-księgowe do nowych przepisów już od 1 stycznia 2025 r.

Program szkolenia

  1. Co to jest JPK_CIT? – struktury logiczne JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
  2. Podstawa prawna raportowania JPK_CIT
  • Ustawa CIT
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
  1. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT z podziałem na grupy podatników
  • Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
  • Podatkowe grupy kapitałowe
  • Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
  • Od kiedy obowiązek raportowania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR dotyczy instytucji kultury?
  1. Zwolnienia z obowiązku raportowania – czy dotyczą instytucji kultury?
  2. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych – co to znaczy?
  3. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT - zasady przesyłania plików JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR 
  4. Okres raportowania
  5. Zakres przesyłanych danych
  • Ewidencje przychodów
  • Ewidencje kosztów uzyskania przychodów
  • Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Wpływ raportowania JPK_CIT na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
  • Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
  • Sposób prezentacji ewidencji
  • Pozostałe zmiany 
  • Pozostałe dane
  1. Raportowanie  JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  2. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych – dodatkowe dane wynikające z Rozporządzenia MF
  • Dane kontrahenta
  • Numery faktur (KSeF)
  • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
  • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd.)
  1. Jak raportować konta pozabilansowe?
  2. Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
  3. Wpływ zmian na politykę rachunkowości
  4. Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Nowe rozwiązania informatyczne
  • Przebudowa księgi głównej
  • Przebudowa ksiąg pomocniczych
  • Implementacja systemów IT
  1. Zasady raportowania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Struktura logiczna (schema)
  • Środki komunikacji elektronicznej
  • Sposób przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK
  1. Skutki raportowania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
  • Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
  • Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
  • Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
  1. Jak przygotować się na wejście JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR?
  • Dostosowanie systemów informatycznych
  • Przebudowa planu kont
  • Zmiana metodologii księgowania
  • Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16