WEBINARIUM: NOWY OBOWIĄZEK raportowania JPK_CIT dla instytucji kultury oraz zmiany w systemach finansowo-księgowych
W związku z nowym obowiązkiem raportowania JPK_CIT na szkoleniu wyjaśnimy wymagania oraz wskażemy sposób przygotowania się do zmian. Od 1 stycznia 2025 r. zaczną obowiązywać przepisy wymagające od podatników CIT prowadzenia ksiąg rachunkowych w formie elektronicznej, umożliwiającej ich przekazywanie do organów podatkowych w postaci struktur logicznych JPK. Ewidencje prowadzone dla celów podatku CIT będą przekazywane bez wezwania w ramach struktury JPK_CIT. Pierwsze pliki JPK będą przekazywane w terminie do końca marca 2026 r. za roku podatkowy 2025. To oznacza, że podatnicy CIT będą musieli dostosować swoje wewnętrzne systemy finansowo-księgowe do nowych przepisów już od 1 stycznia 2025 r.
Program szkolenia
- Co to jest JPK_CIT? – struktury logiczne JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
- Podstawa prawna raportowania JPK_CIT
- Ustawa CIT
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
- Daty wprowadzenia obowiązku raportowania JPK_CIT z podziałem na grupy podatników
- Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
- Podatkowe grupy kapitałowe
- Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
- Od kiedy obowiązek raportowania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR dotyczy instytucji kultury?
- Zwolnienia z obowiązku raportowania – czy dotyczą instytucji kultury?
- Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu programów komputerowych – co to znaczy?
- Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego, ewidencji prowadzonych dla celów podatku CIT w formie JPK_CIT - zasady przesyłania plików JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
- Okres raportowania
- Zakres przesyłanych danych
- Ewidencje przychodów
- Ewidencje kosztów uzyskania przychodów
- Ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Wpływ raportowania JPK_CIT na wartość początkową, zasady prowadzenia ewidencji, zmiany, likwidacje itd.
- Wykazanie różnic w ewidencji bilansowej i podatkowej
- Sposób prezentacji ewidencji
- Pozostałe zmiany
- Pozostałe dane
- Raportowanie JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych – dodatkowe dane wynikające z Rozporządzenia MF
- Dane kontrahenta
- Numery faktur (KSeF)
- Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
- Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
- Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd.)
- Jak raportować konta pozabilansowe?
- Pytania i wątpliwości związane z planowanymi zmianami w księgach rachunkowych oraz prezentacją w JPK
- Wpływ zmian na politykę rachunkowości
- Zmiana architektury informatycznej podatnika w zakresie sporządzenia JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Nowe rozwiązania informatyczne
- Przebudowa księgi głównej
- Przebudowa ksiąg pomocniczych
- Implementacja systemów IT
- Zasady raportowania plików JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Struktura logiczna (schema)
- Środki komunikacji elektronicznej
- Sposób przesyłania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Narzędzia informatyczne przesyłania plików JPK
- Skutki raportowania JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR
- Wgląd organów podatkowych w ewidencje CIT
- Możliwość kalkulacji wyniku podatkowego podatnika przez organy podatkowe
- Wpływ na plany kontroli podatkowych – narzędzie typowania podatnika do kontroli podatkowej
- Jak przygotować się na wejście JPK_KR_PD i JPK_ŚT_KR?
- Dostosowanie systemów informatycznych
- Przebudowa planu kont
- Zmiana metodologii księgowania
- Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16