WEBINARIUM: Dokumentacja pracownicza w jednostkach finansów publicznych w 2022 r. w tym zasady wystawiania świadectw pracy oraz ewidencji czasu pracy
Program szkolenia
Dokumentacja pracownicza – nowe zasady prowadzenia i archiwizowania dokumentacji pracowniczej
- okres przechowywania dokumentacji pracowniczej
- formy prowadzenia dokumentacji – aktualne stanowiska Resortu Pracy
- elementy dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy
- niszczenie dokumentacji pracowniczej
- informacje przekazywane pracownikom przy rozwiązaniu stosunku pracy
- przepisy przejściowe
Dokumenty przechowywane w aktach osobowych
- nowy podział akt osobowych
- numeracja akt
- rodzaje dokumentów przechowywanych w aktach osobowych
- Część A – rodzaje dokumentów dotyczących nawiązywania stosunków pracy
- Część B – dokumenty dotyczące przebiegu zatrudnienia, problematyka tworzenia podteczek
- Część C – dokumenty związane z ustaniem zatrudnienia (w tym omówienie zasad wystawiania świadectw pracy, zwłaszcza w kontekście spraw sądowych, czy wystąpienia o świadectwo po ustaniu stosunku pracy)
- Część D – dokumenty związane z karami nakładanymi na pracowników
Zasady prowadzenia ewidencji czasu pracy
- zakres dokumentacji związanej z ewidencją czasu pracy
- dlaczego dokumenty dotyczące czasu pracy muszą być gromadzone indywidualnie dla każdego pracownika i co muszą obejmować?
- okres przechowywania dokumentów z zakresu czasu pracy, jakie dokumenty obejmuje obowiązek archiwizacji i z czego wynika?
- przechowywanie harmonogramów czasu pracy, list obecności lub innych dokumentów potwierdzający przybycie pracownika do pracy
Dane osobowe pozyskiwane od osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz od pracownika
- jakie informacje i dane osobowe wolno pozyskiwać od kandydata do pracy, a jakie od pracownika?
- zakres przetwarzania danych osobowych przez pracodawcę
Obowiązkowy publiczny rejestr umów dla jednostek finansów publicznych od 1.01.2024 r.
- od kiedy prowadzi się rejestr?
- jakie rodzaje umów znajdą się w rejestrze?
- czy faktura to umowa/dowód zawarcia umowy? czy w rejestrze zamieszamy faktury?
- co zawiera rejestr umów?
- wyłączenia z obowiązku wprowadzania do rejestru
- jawność a ochrona danych osobowych
- sankcje za niezamieszczenie informacji w rejestrze lub podanie danych nieprawdziwych
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16