WEBINARIUM: Podatek CIT w instytucjach kultury oraz rozliczenie podatku za rok 2024 – wypełnienie CIT-8 na przykładzie

07.02.2025, Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
Pobierz informacje o szkoleniu w wersji PDF

Program szkolenia

I. Zasady sporządzania deklaracji podatkowych CIT-8 przez instytucje kultury (analiza na przykładzie)

II. Podatek CIT w instytucjach kultury
1. Specyfika instytucji kultury na gruncie podatku CIT
2. Zastosowanie zwolnienia z art. 17 ust. 1 pkt 4  ustawy o podatku CIT w instytucjach kultury
  • Zasady identyfikacji celów statutowych w zakresie kultury
  • Zasady rozliczeń 
  • Rozbieżności interpretacyjne 
  • Najnowsze orzecznictwo 
3. Zwolnienia z podatku CIT mogące mieć zastosowanie w instytucjach kultury
4. Przychody z tytułu działalności gospodarczej wyłączone ze zwolnienia
5. Zasady rozliczeń dotacji i subwencji w instytucjach kultury
6. Kwalifikacja podatkowa kosztów w instytucjach kultury
  • Zasady identyfikacji kosztów uzyskania przychodów ze względu na specyfikę instytucji kultury
  • Koszty związane z działalnością statutową a koszty uzyskania przychodu
  • Koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodu
  • Koszty eksploatacji samochodów w podatku CIT
  • Koszty reprezentacji w instytucjach kultury
  • Pozostałe koszty
7. Koszty finansowania dłużnego
8. Pozastatutowe przychody i koszty w instytucjach kultury
9. Zasady rozliczania strat podatkowych z uwzględnieniem specyfiki instytucji kultury
10. Środki trwałe w instytucjach kultury
11. Czy instytucja kultury może być małym podatnikiem?
12. Rozliczenie zaliczek w podatku CIT
13. Ulga na złe długi
14. Ceny transferowe i dokumentacja podatkowa w instytucjach kultury
15. Ulga wspierająca kulturę – nowe możliwości dla instytucji kultury
16. Pozostałe zagadnienia
17. Podatek u źródła (WHT)
  • Zasady poboru podatku 
  • Główny przedmiot opodatkowania w przypadku instytucji kultury
  • Honoraria artystów
  • Wynagrodzenie pośredników
  • Wymiana kulturalna
  • Certyfikat rezydencji 
  • Zasady stosowania umów o unikaniu podwójnego opodatkowania
  • Mechanizm „pay and refund”

III. Zasady sporządzania tzw. noty podatkowej  przez instytucje kultury (przykład)
1. Znaczenie przychodów i kosztów bilansowych
2. Przychody zwolnione z opodatkowania
3. Przychody niepodlegające opodatkowaniu
4. Przychody podlegające opodatkowaniu w roku bieżącym, ujęte w księgach rachunkowych lat ubiegłych
5. Dochody wolne od podatku
6. Koszty niestanowiące kosztów uzyskania przychodu
7. Koszty innych lat
8. Korekty przychodów i kosztów
9. Kalkulacja podatku

 

IV. Zmiany w podatku CIT od roku 2024
1. Zmiany w amortyzacji
2. Podatek minimalny
3. Pozostałe zmiany

 

V. JPK CIT w instytucjach kultury
1. Podstawa prawna raportowania JPK_KR_PD oraz JPK_ST_KR
  • Ustawa CIT
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16 sierpnia 2024 r. w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe podlegające przekazaniu na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
2. Daty wprowadzenia obowiązku raportowania z podziałem na grupy podatników
  • Duże podmioty (50 mln euro przychodu)
  • Podatkowe grupy kapitałowe
  • Podatnicy obowiązani do przesyłania plików JPK VAT
  • Pozostali podatnicy
  • Od kiedy obowiązek raportowania będzie dotyczył instytucji kultury?
3. Obowiązek prowadzenia ksiąg rachunkowych wyłącznie w formie elektronicznej
4. Obowiązek raportowania bez wezwania organu podatkowego
5. Okres raportowania JPK
6. Zwolnienia z obowiązku raportowania JPK
7. Zakres przesyłanych danych
8. Zmiany w prowadzeniu ksiąg rachunkowych 
  • Dane kontrahenta
  • Numery faktur (KSeF)
  • Dodatkowe znaczniki identyfikujące konta rachunkowe
  • Dane dotyczące nabycia, wytworzenia, wykreślenia z ewidencji  środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych
  • Różnice pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowych (wysokość, rodzaj, typ itd) 
9. Wpływ obowiązku raportowania JPK na pracę instytucji kultury
10. Analiza schemy JPK_KR_PD (podatek dochodowy)
11. Analiza schemy JPK_ST_KR (środki trwałe)
12. Jak przygotować się na wejście obowiązku raportowania JPK? 
  • Dostosowanie systemów informatycznych 
  • Przebudowa księgi głównej i księgi pomocniczej
  • Zmiana metodologii księgowania
  • Pozostałe zmiany w systemach finansowo-księgowych

VI. Odpowiedzi na przesłane pytania
Zgłoś się na szkolenie

Warunki

Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.

Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..

Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność.  Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą. 
 
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.

Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem

Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)•  Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16

Terminarz i ceny

Miasto Termin Cena
Transmisja ONLINE
od 9.00 do 14.00
2025-02-07 429.00 zł netto + 23% VAT *


* Uczestnikom opłacającym udział w seminarium/warsztatach w co najmniej 70% lub całości ze środków publicznych przysługuje zwolnienie z VAT, po okazaniu organizatorowi odpowiedniego oświadczenia.

 

Pobierz i wypełnij kartę zgłoszeń i wyślij na adres e-mail biuro|szkoleniamodus.pl| |biuro|szkoleniamodus.pl
bądź na nr faksu 22 379 77 48 lub wyślij zgłoszenie on-line korzystając z poniższego formularza

Wybierz termin szkolenia

Wybierz ilość uczestników

Karta zgłoszenia

Dane uczestników

Uczestnik 1

Liczba osób Cena jedn. netto Cena jedn. burtto Razem brutto
do zapłaty: 0 PLN
Liczba osób
Cena jedn. netto
Cena jedn. burtto
Razem brutto do zapłaty: 900 PLN

Dane Zgłaszającego



Potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia zostanie przesłane na adres E-mail podany w Danych Zgłaszającego.

W przypadku pytań prosimy o kontakt z naszym pracownikiem
 

Dane do faktury

Uwagi, informacje dotyczące zamówienia

* - pola wymagane