WEBINARIUM: Roczne sprawozdanie odpadowe placówek medycznych za rok 2023 – kompendium wiedzy
Zmieniają się zarówno przepisy dotyczące gospodarki odpadami, a także zmieniana jest funkcjonalność samej Bazy Danych o Odpadach. W świetle tych zmian, posiadane doświadczenie w korzystaniu z formy elektronicznej KPO i KEO, może ustrzec przed popełnieniem błędu. W poprzednim roku zaostrzono sankcje m.in. za nierzetelne prowadzenie ewidencji odpadów.
Podczas szkolenia odpowiemy mi.in. na poniższe pytania:
- nowe pozycje w sprawozdaniu – odpad wytworzony w instalacji i poza nią, strumień odpadów
- kto jest uprawniony do składania sprawozdania w imieniu placówki medycznej?
- jakie są wymogi współpracy z firmami zewnętrznymi (w zakresie modułu integracyjnego API w BDO)? – uprawnienia i zobowiązania stron
- czy prowadzenie ewidencji odpadów w formie elektronicznej to obecnie jedyna dopuszczalna metoda ewidencji odpadów?
- jak należy złożyć sprawozdanie z gospodarowania odpadami za 2023 r. i w jakim terminie?
- jak rozwiązać najczęstsze problemy występujące przy korzystaniu z BDO?
- ewidencja odpadów a kontekst roku
Program szkolenia
- Ewidencja odpadów w BDO – najczęstsze problemy
- Kompetencje w zakresie prowadzenia ewidencji w BDO – uprawnienia użytkownika podrzędnego i głównego, współpraca z firmą zewnętrzną, moduł API
- Obowiązki i prawa wszystkich uczestników procesu przekazania odpadów
- Najczęstsze pytania dotyczące ewidencji w BDO
- korekta masy odpadów w KPO
- wycofanie KPO – kiedy i w jaki sposób można zrezygnować z wystawionej KPO
- transport do innego oddziału placówki medycznej
- konieczność wprowadzanie wersji papierowej KPO do BDO – kiedy wystąpi taki obowiązek?
- stan magazynowy w karcie KEO
- Ewidencja odpadów na przełomie roku 2023/2024
- Sprawozdanie „odpadowe” krok po kroku
- Kto w imieniu placówki medycznej jest upragniony do złożenia sprawozdania „odpadowego”?
- Kompletacja niezbędnych danych
- Odpady wytworzone w 2023 r , a przekazane w 2024 – czy należy je wykazać w sprawozdaniu poza 2023 r.?
- Odpady powstałe w instalacji i poza nią – jak przyporządkować odpady powstające w placówkach medycznych?
- Co oznacza strumień odpadów i sucha masa odpadów?
- Przygotowanie sprawozdania – wersja robocza
- wprowadzanie danych – zbiorczo czy dla każdego miejsca wytwarzania – rozliczenie podmiotów wielooddziałowych
- czy należy wykazać w sprawozdaniu wszystkie odpady wg kodów (wszystkie kody i rodzaje odpadów wpisane w dziale XII wniosku rejestrowego)
- Korekta sprawozdanie – kiedy jest wymagana i jak ją złożyć?
- Najczęściej popełniane błędy w sprawozdaniach do BDO
- Uwaga na nowe sankcje!
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe przesłane e-mailem
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome w wersji 55 i nowszych• Safari 9 i nowsze (z wtyczką) 11 i nowsze (bez wtyczki)• Opera w wersji 44 i nowsze• Mozilla Firefox w wersji 50 i nowszych• Microsoft Edge, wszystkie wersje• IE wersja 11 i nowsze• Vivaldi wszystkie wersje• Wersja Yandex 16