WEBINARIUM: Obsługa BDO „krok po kroku”
Od 2019 roku dla wielu przedsiębiorców powstał nowy obowiązek – konieczność rejestracji w Bazie Danych o Odpadach (BDO). Dotyczy to ogólnie opisując firm które wprowadzają na rynek opakowania, produkty i produkty w opakowaniach. Do tej grupy dołączyli też prowadzący jednostkę handlu detalicznego lub hurtowego, którzy mają obowiązek rozliczenia się z opłaty recyklingowej za torby na zakupy z tworzywa sztucznego. Wymóg ten jest o tyle ważny, że za prowadzenie działalności bez koniecznego wpisu grożą bardzo wysokie kary.
Innym wymagającym obowiązkiem jest konieczność prowadzenia ewidencji odpadów poprzez indywidualną stronę w Bazie Danych o odpadach. Po okresie przejściowym w 2020 roku, gdy można było jeszcze prowadzić ewidencję w formie papierowej, od 1 tycznia 2021 r. dopuszczalna jest tylko droga elektroniczna. A to może kreować nowe problemy – przedstawimy więc cały proces ewidencji odpadów – od A do Z.
Celem szkolenia jest przybliżenie Państwu aspektów związanych z koniecznością uzyskania wpisu do rejestru BDO z tytułu prowadzonej działalności i prowadzenia gospodarki odpadami. Przedstawienia podstawowych zasad prowadzenia ewidencji odpadów drogą elektroniczną w bezpośrednio w BDO i przekazanie praktycznych wskazówek w tym zakresie, a także dotyczących sporządzania rocznych sprawozdań.
Program szkolenia
- Podstawowe wymagania prawne dotyczące odpadów – przypomnienie najważniejszych regulacji
- Podstawy gospodarki odpadami opakowaniowymi
- Zawartość BDO (zakres ustawowy)
- Formularz rejestracyjny i aktualizacyjny w odniesieniu do zakresu BDO wynikającego z ustawy o odpadach
- Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, a także rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami – zmiany w obowiązkach przedsiębiorców
- Rodzaje odpowiedzialności w gospodarce odpadami
- Odpowiedzialność wytwórcy, transportującego odpady, obowiązki odbiorcy
- zwolnienia z wpisu do rejestru BDO
- Sankcje administracyjne za brak wpisu do BDO
- Konsekwencje biznesowe braku wpisu do BDO
- Ewidencja odpadów w BDO od 2021 roku
- logowanie i dostęp do systemu BDO – wymogi dla użytkownika
- podstawowe kategorie: przekazujący, transportujący i przyjmujący odpady – zakres obowiązków i kompetencji
- współpraca ze stronami trzecimi
- karty KPO– kolejne etapy procedury od założenia do zatwierdzenia
- problem określenia wagi przekazywanych odpadów
- przypadki szczególne – przekazywanie odpadów osobom fizycznym, przekazywanie odpadów między oddziałami firmy
- status KPO – odrzucone, wycofane i konsekwencje z tego wynikające
- dokumenty potwierdzające odzysk i recykling odpadów
- ewidencja wytwarzanych, przyjmowanych i zbieranych odpadów – Katy KEO – kto musi je prowadzić, procedura ich wystawiania
- ewidencja uproszczona i zwolnienia z ewidencji
- BDO – sprawozdania roczne
- kto w imieniu firmy może złożyć sprawozdanie
- zakres sprawozdania dla podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i jednostek handlu detalicznego lub hurtowego
- najczęściej popełniane błędy
- roczne sprawozdania odpadowe dla gospodarujących odpadami
- wymóg sporządzenia stanów magazynowych odpadów na dzień 1.01. każdego roku
- najczęściej popełniane błędy
- Praktyczne omówienie problemów uczestników szkolenia – panel dyskusyjny
Warunki
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie zgłoszenia za pośrednictwem formularza na stronie www, faksem lub e-mailem. Jest to jednoznaczne z zawarciem umowy pomiędzy Państwa firmą a firmą MODUS.
Osoby, które zapiszą się na webinaria, dzień przed każdym szkoleniem otrzymają maila z linkiem do transmisji webinarium (indywidualnym kodem dostępu)..
Szkolenie należy opłacić przelewając po webinarium na podstawie otrzymanej faktury należność. Faktura zostanie przesłana mailem lub pocztą.
Rezygnacji można dokonać na 3 dni robocze przed webinarium w formie pisemnej (faksem lub e-mailem). Późniejsza rezygnacja lub jej brak zobowiązuje do pokrycia kosztów w 100%.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu lub odwołania webinarium z przyczyn od niego niezależnych najpóźniej na 1 dzień przed terminem szkolenia.
Cena szkolenia obejmuje:
- udział w szkoleniu
- materiały szkoleniowe
Minimalne wymagania sprzętowe: WYMAGANIA SYSTEMOWE:• Połączenie z Internetem o szybkości 1 Mb / s lub wyższej (zalecane połączenie szerokopasmowe)• Dla odbierających: głośniki, WSPIERANE PRZEGLĄDARKI:• Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.